10. September 2015

10:00 – 10:45 Industrietutorial zu hochaufgelösten Displaywänden
(zur Anmeldung)
10:45 – 11:00 Kaffeepause
11:00 -12:00 Industrietutorial zu hochaufgelösten Displaywänden
(zur Anmeldung)
12:00 – 13:00 Mittagessen
13:00 – 13:15 Eröffnung
13:15 – 14:15 Keynote: Disney Research: Creating the Magic through Technological Innovation
Prof. Dr. Markus Gross (Hörsaal 8)
14:15 – 14:30 Aussteller Fast-Forward
14:30 – 15:00 Ausstellung, HMD Contest und Kaffeepause
15:00 – 16:00 Session 1: Interaktion (Hörsaal 8, chair: Roland Blach)

A Mobile Interactive Mapping Application for Spatial Augmented Reality On The Fly
Susanne Schmidt, Silvan Dähn, Gerd Bruder and Frank Steinicke

Immersive Art: Using a CAVE-like Virtual Environment for the Presentation of Digital Works of Art
Sebastian Pick, Andrea Bönsch, Dennis Scully and Torsten W. Kuhlen

Entwicklung und Evaluation eines Kinect v2-basierten Low-Cost Aufprojektionssystems
Henri Neumann, Patrick Renner and Thies Pfeiffer

16:00 – 16:30 Ausstellung, HMD Contest und Kaffeepause
16:30 – 17:30 Session 2: Anwendungen (Hörsaal 8, chair: Ralf Dörner)

Design and Evaluation of a Stroke Rehabilitation Program
Andreas Taske, Leif Oppermann, Katja Niemann and Rainer Wilken

Map-Matching for In-Vehicle Augmented Reality Applications
Johannes Rabe, Andreas Danner and Christian Grünler

Development and Evaluation of a 3D Game for Sighted and Visually Impaired Users
Dominic Elm, Andreas Grabski, Maximilian Kaluschke, Philipp Krieter, Anthea,Sander, Arne Schlamann, Björn Stradtmann, Toni Toni, Tom Liam Zigrand,,Daniela Zimmermann, Rene Weller and Gabriel Zachmann

17:30 – 18:30 Demonstrationen von Forschungsarbeiten am IVC
18:45 – ca. 21:30 Abendveranstaltung mehr Informationen…

11. September 2015

08:30 – 09:30 Session 3: Tracking (Hörsaal 8, chair: Frank Steinicke)

Kalibrierung und Evaluierung eines mobilen Gazetracking Systems
Philip Berger, Christian Scheel and Oliver Staadt

Low-Cost Vision-Based Multi-Person Foot Tracking for CAVE Systems with Under-Floor Projection
Sebastian Freitag, Sebastian Schmitz, Benjamin Weyers and Torsten W. Kuhlen

Framework zur Evaluation von Trackingbibliotheken mittels gerenderter Videos von Tracking-Targets
Jonas Diekmann, Patrick Renner and Thies Pfeiffer

09:30 – 10:00 Ausstellung, HMD Contest und Kaffeepause
10:00 – 11:00 Session 4: Rendering and Algorithms (Hörsaal 8, chair: Christian Bohn)

A Real Time Physically Based Algorithm for Hard Shadows on Dynamic Height-Fields
Turgay Aslandere, Markus Flatken and Andreas Gerndt

Boosting Histogram-Based Denoising Methods with GPU Optimizations
Sebastian Szeracki, Thorsten Roth, André Hinkenjann and Yongmin Li

Proving a Linear worst-case Bound for Collision Detection between Polygon Soups
Nicole Debowski, Rene Weller and Gabriel Zachmann

11:00 – 11:30 Ausstellung, HMD Contest und Kaffeepause
11:30 – 12:30 Session 5: Navigation and Devices (Hörsaal 8, chair: Marc Latoschik)

UbiHID: A Framework for Ubiquitous Mixed Reality Human Interface Device Systems
Michael Englert, Jonas Etzold, Paul Grimm, Yvonne Jung and Marcel Klomann

Evaluation of an Omnidirectional Walking-in-Place User Interface with Virtual Locomotion Speed Scaled by Forward Leaning Angle
Eike Langbehn, Tobias Eichler, Sobin Ghose, Kai von Luck, Gerd Bruder and Frank Steinicke

Evaluation of Control Methods in a Supernatural Zero-Gravity Flight Simulator
Dennis Krupke, Paul Lubos, Jonas Brinkhoff, Lena Demski, Gregor Weber, Fabian Willke and Frank Steinicke

12:30 – 13:45 Mittagessen (Ausstellung und HMD Contest)
13:45 – 14:45 Keynote: NVIDIA VR solutions – From large scale to personal VR
Fred Nicklisch und Ingo Esser (Hörsaal 8)
14:45 – 15:00 Abschluss, Best Paper und Best HMD App
15:00 – 15:30 Kaffeepause
15:30 – ca. 16:30 GI VR/AR Lenkungskreis Meeting

Wichtige Daten

Frist für Beiträge 22. Jun

Benachrichtigung 14. Jul

Camera Ready 31. Jul

Start der GI VR/AR 10. Sep

Sponsoren

Aussteller

Organisation